پزشکی و سلامت

ساخت وبلاگ

تعیین هزینه عمل و جراحی شقاق مقعدی با لیزر 

 

شقاق یا فیشر مقعدی در واقع به معنی ایجاد یک شکاف یا زخم دردناک در ورودی مقعد است که به دلیل فشار زیاد در این ناحیه ایجاد می‌شود. این عارضه باعث احساس درد زیاد، خارش و سوزش خصوصا در زمان اجابت مزاج می‌شود و نیاز به درمان فوری دارد.

همچنین خونریزی یکی دیگر از علائم شایع این بیماری است که باید هرچه زودتر برطرف شود. اگر در روزهای ابتدایی بیماری تشخیص داده شود، می‌توانید از پماد و داروهای موضعی برای درمان شقاق استفاده کنید.

بعد از گذشت یک هفته از شروع داروها باید شاهد بهبود علائم بیماری باشید، در غیر اینصورت بیماری شما با دارو درمان نمی‌شود و باید از روش‌های پزشکی مثل جراحی و لیزر شقاق استفاده کنید.

هزینه جراحی شقاق چقدر است؟

هزینه جراحی شقاق یکی از مسائل مهم برای بیماران و یکی از سوالات پرتکرار است که زیاد با آن مواجه می شویم. آیتم های مختلفی در تعیین هزینه عمل شقاق تاثیرگذارند.

در ابتدا باید حتما توسط پزشک معاینه شوید تا شدت پیشرفت و شرایط بیماری بطور کامل بررسی شود. بعد از معاینه، پزشک با توجه به شرایط بیماری بهترین روش جراحی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

با توجه به اینکه کدام بیمارستان (دولتی یا خصوصی) را برای جراحی انتخاب می‌کنید، هزینه می‌تواند متفاوت باشد. همچنین دستمزد دکتر و تعداد روزهایی که بعد از عمل در بیمارستان بستری هستید از دیگر آیتم هایی است که در تعیین هزینه موثرند.

اگر بیمه تکمیلی دارید، حتما بخشی از هزینه جراحی شما توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

هزینه عمل شقاق با لیزر

عمل شقاق با لیزر یک روش سرپایی و بدون بیهوشی است که معمولا در مطب یا کلینیک انجام می‌شود. مدت زمان لیزر شقاق کمتر از یک ساعت است و بلافاصله بعد از آن بیمار مرخص می شود.

بنابراین نیازی به پرداخت هزینه بستری و اتاق عمل و مراقبت های بعد از عمل نیست. در تعیین هزینه درمان شقاق با لیزر هم مشابه روش جراحی نیاز به معاینه توسط پزشک است.

عوامل موثر در تعیین هزینه لیزر شامل دستمزد پزشک، کلینیکی که به آن مراجعه کردید و شرایط بیماری می باشد. در مورد این سوال که بیمه هزینه لیزر شقاق را پرداخت می کند یا خیر؟

باید بگوییم چون لیزر یک عمل سرپایی است که در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود، باید از بیمه تکمیلی تان سوال کنید که چند درصد از هزینه لیزر را پرداخت می کند؟

 

https://www.diigo.com/item/note/722p8/w8r4?k=f0175e83d74648b8110a0f1b80278aaa

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : هزینه عمل شقاق,هزینه جراحی شقاق,دکتر بیژن عابدیان, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 280 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 14:31

زگیل تناسلی یک بیماری آمیزشی شایع است که با نام hpv یا زگیل مقاربتی هم شناخته می شود. می‌توان گفت که این عارضه یکی از شایع ترین بیماری های جنسی در دنیاست. ویروس اچ پی وی انواع گوناگونی دارد که زگیل تناسلی یکی از آنهاست و علت اصلی ایجاد آن ویروس پاپیلومای انسانی است.

تمام گونه های این ویروس خطرناک نیستند و حتی بعد از مدتی بصورت خود به خود از بین می‌روند.

با اینکه ویروس زگیل تناسلی به راحتی منتقل می‌شود اما رعایت نکاتی مثل نداشتن روابط جنسی گسترده و رعایت بهداشت می‌تواند فرد را از ابتلا به این عارضه مصون نگه دارد. البته بهترین و قطعی ترین راه پیشگیری از این عارضه تزریق واکسن گارداسیل یا hpv قبل از شروع فعالیت‌های جنسی در زنان و مردان است.

در صورت ابتلا به این ویروس می‌توانید یکی از راه های درمان زگیل تناسلی با روش‌های پزشکی لیزر و کرایوتراپی را برای رفع علائم این بیماری انتخاب کنید، اما در نظر داشته باشید که این ویروس تا همیشه در بدن شما باقی می‌ماند.

به خاطر داشته باشید که حتی استفاده از دارو و روش های پزشکی هم باید با نظر دکتر زگیل انجام شود.

راه درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر

لیزر یکی از روش های پرکاربرد برای درمان قطعی زگیل تناسلی است که اخیرا مورد استقبال بیماران بسیاری قرار گرفته و به عنوان روشی نوین توانسته رضایت بالایی را جلب کند. در این روش با اشعه لیزر co2 بافت زگیل را از بین می‌برند و معمولا از آن برای زائده‌های بزرگ استفاده می‌شود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر به دلیل سهولت در مقایسه با روش‌های دیگر یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان انتخاب کرد و در صورت استفاده از این روش مزایای زیر را خواهید داشت:

  • قطعی بودن درمان و کاهش ریسک عود مجدد بیماری
  • لیزر در یک جلسه انجام می‌شود و بدون عارضه است
  • در این روش بیمار حداقل میزان درد را تجربه می‌کند
  • تاثیر لیزر تقریباً دو برابر روش های دیگر درمان است
  • به لحاظ هزینه ای لیزر روش مناسب تری است

مراحل بعد از لیزر زگیل

مراقبت های جزئی بعد از درمان زگیل با لیزر مورد نیاز است که شامل:

  • مصرف پماد و کرم های ترمیمی برای برطرف کردن جای لیزر
  • رعایت بهداشت ناحیه تناسلی و جلوگیری از تجمع باکتری
  • استفاده از داروهای آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک

هزینه لیزر زگیل

هزینه لیزر زگیل به عوامل گوناگونی وابسته است که در ادامه برخی از آنها را عنوان کرده ایم:

  • تعداد زائده ها
  • اندازه
  • میزان پراکندگی

محلی که زائده ها ایجاد شده اند

بنابراین برای تعیین دقیق هزینه لیزر زگیل نیاز به معاینه است.

کرایوتراپی زگیل

در کرایوتراپی زگیل تناسلی، با منجمد کردن نیتروژن مایع و فریز کردن زگیل‌ها در چند مرحله این زائده ها را از بین می برند. به دلیل اینکه دمای نیتروژن مایع خیلی پایین است، هر دمایی می‌تواند باعث ذوب شدن این ماده شود. بنابراین بعد از اسپری ازت مایع روی زگیل ها، گرمای بدن باعث ذوب شدن این مایع می‌شود و طی این فرآیند، سلول ها تخریب شده و از بین می روند. البته با توجه به اندازه و تعداد زائده ها ممکن است نیاز به تکرار این فرآیند باشد.

بعد از انجام این روش معمولا تا چند روز درد کمی احساس می‌شود و ایجاد زخم و تاول در ناحیه زائده ها طبیعی است. حدودا دو هفته زمان می برد تا این زائده ها بطور کامل از بین بروند.

هرچند ساعت یکبار باید از پمادهای ترمیم کننده استفاده شود و شستشوی محل و رعایت بهداشت ناحیه هم یکی دیگر از موارد مهم است که باید به آن توجه شود. همچنین تا بهبودی کامل از تحریک ناحیه با اصلاح و برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

هزینه کرایوتراپی زگیل

تعداد جلسات کرایوتراپی با توجه به تعداد و اندازه زگیل ها تعیین می شود. بنابراین هزینه کرایوتراپی زگیل هم به تعداد زائده ها و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان این عارضه بستگی دارد.

 

https://new-social.medium.com/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-9b7de24a0ba4

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : لیزر زگیل تناسلی,هزینه لیزر زگیل تناسلی,درمان قطعی زگیل تناسلی,کلینیک پایتخت, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 269 تاريخ : دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت: 18:41

خبرنامه